Другачији начин живота и рада захтева прилагођавање и планирање. У постојећим условима непосредног рада и онлајн наставе, важно је да помогнемо деци у планирању радног дана, недеље, месеца.
У плану се могу навести активности које треба урадити у току дана или недеље – учење, игрице, помоћ у кући, читање, гледање филма, забава, тренинг...
Може се направити и план за одређену област – например за математику, страни језик, поправљање оцене из неког предмета...
План на почетку треба да има постављен циљ – шта дете жели или треба да уради, постигне у неком временском периоду. Улога родитеља је да помогне детету да циљ буде реалан и остварив, да активности нису превише тешке и бројне, да план буде умерен, а не превише амбициозан.
План може да буде написан на папиру, постављен као плакат или направљен на мобилном телефону, компјутеру.
Можда вам овај пример може помоћи у заједничкој изради плана за ваше дете:
Циљ: Поправити до краја тромесечја оцену из математике
|
Шта треба да урадим да бих остварио/ла циљ:
|
Активност
|
време
|
ко помаже
|
питати наставника шта је потребно савладати за већу оцену
|
понедељак – на часу математике
|
наставник
|
редовно пратити ТВ лекције из математике
|
сваког дана по распореду
|
|
питати наставника о ономе што нисам разумео/ла из ТВ лекције
|
на часу математике, по потреби
|
наставник
|
са другом/другарицом који има петицу из математике разјаснити нејасноће
|
сваке среде до краја тромесечја
|
друг /другарица (име)
|
вежбати задатке из математике из збирке
|
сваког дана по 30 минута
осим викенда
|
мама/тата прегледа задатке
|
редовно радити домаће задатке на Google учионици
|
два пута недељно, када добијем задатак од наставника
|
мама/тата контролише да ли сам урадио/ла домаћи
|
јавити се на часу и урадити задатак на табли
|
3. недеља октобра
|
наставник
|
урадити писмени задатак за оцену ____
|
30. октобар
|
|
|