Дете које редовно ради домаће задатке и редовно извршава задате обавезе у онлајн настави има више изгледа за успех у школи. Знамо и сами да нагомилавање неизвршених обавеза ствара додатну напетост и умањује мотивацију за учење и рад. Да, али како изаћи на крај с тим?
Ево неколико савета како можете пружити подршку детету да прихвати домаће задатке као своју обавезу и да их уради:
-
Поставите се и сами озбиљно према школским обавезама свог детета (Домаћи задаци су важан део учења. Ја имам ове обавезе, а твоје обавезе су домаћи задаци у Гугл учионици и гледање ТВ лекција, хајде да свако уради своје...);
-
Договорите се са дететом колико ће времена сваког дана провести у изради домаћих задатака (максимално 2 сата уколико се задаци раде онлајн). Учите га да прави план рада;
-
Утврдите са дететом неко стално време када се раде домаћи задаци и настојте да се дете придржава тог времена, у највећој могућој мери;
-
Обезбедите свом детету стално место за рад. Иако ради задатак помоћу мобилног телефона, нека то буде на сталном месту. Само седање на то место деловаће подстицајно. Није лоше да детету понудите да само изабере место, јер се разликујемо и по томе како учимо (неко мора да седи за столом, неко више воли да је у удобној фотељи и да слуша тиху инструменталну музику...) Али, уколико дете не извршава своје обавезе, родитељ треба да интервенише и сам одреди место за учење, док се однос према обавезама не поправи;
-
Имајте на уму да је домаћи задатак вашег детета његов, а не ваш задатак! Ваша је одговорност да је дете добро наспавано и сито, да детету обезбедите место за рад, да има техничке услове за онлајн учење (компјутер, мобилни телефон, интернет), да га нико не прекида (посебно позиви и поруке које добија).Ваша је одговорност и да контролишете да ли је дете урадило домаћи задатак, али никако да преузимате његову одговорност за исправност урађеног задатка или, још горе, да радите уместо њега. Тиме му ускраћујете могућност да учи, а управо зато се и задају домаћи задаци ученицима. У онлајн настави, као и у непосредном раду, наставник може да препозна да ли је задатак урадило дете или родитељ.
-
Ако учење и домаће задатке не сматрате важним, ако га не подстичете да памти шта су му школске обавезе или ако радите задатке уместо детета, размислите какву поруку шаљете детету. Дугорочни ефекти могу бити: недостатак мотивације за школу, слабе радне навике, неодговорност, несамосталност детета... Са друге стране, и ви ћете, ако радите задатке уместо детета и пружате му више помоћи него што му је заиста потребно, врло брзо постати уморни, љути и незадовољни. Дакле, поштујући горе наведене савете пружићете подршку и себи и детету...
|